Cykl szkoleń serwisowych od Kunzmanna
Jesień to czas przygotowania się do sezonu narciarsko-snowboardowego, a co za tym idzie przygotowania swojego "ukochanego" sprzętu, żeby to zrobić trzeba wiedzieć jak i czym w związku z powyższym dystrybutorzy jak co roku przygotowują szkolenia serwisowe dla nowych (i nie tylko) adeptów sztuki serwisu nart i desek snowboardowych. Firma Improsport z Gliwic przygotowała w dniach 14, 21 i 27 październik dwugodzinne szkolenie serwisowe.
Sylabus warsztatu szkoleniowego regeneracji i tuningu nart.
Motto: Narty karvingowe potrzebują stałego utrzymania, bo inaczej tracą swoje możliwości.
1. Pokaz filmu instruktażowego.
2. Dlaczego ostrzymy narty i utrzymujemy ślizgi i krawędzie nart.:
- zawijanie krawędzi.
- rysowanie krawędzi,
- korozja wysuszonego ślizgu
- odporność wysuszonego ślizgu na zarysowania
- szybka wklęsłość na skutek wycierania.
- demonstracja kątów krawędzi nart.
3. Jakich narzędzi używamy dla jakich zakresów prac demonstracja po kolei:
- Podostrzanie to małe ostrzałki podręczne można robić z ręki, ale należy znać kąty krawędzi.
- Ostrzenie zasadnicze i kątowanie to konieczność imadła, i albo ostrzałki uniwersalne, jednostronne i dwustronne i wkłady do nich , albo prawidła i kątowniki oraz pilniki kamienie polery, gumy.
- Do ślizgu, Raszpla, cyklina, cyklina plastikowa, korek, żelazko, pokrowce na żelazka, szczotki.
Informacja zwrotna: zrozumienie, pytania.
4. Ślizg:
- Demonstracja wklęsłość i wypukłość, wyrównywanie ,
- Demonstracja łatanie dziur.
- Usuwanie białej korozji ślizgu demonstracja
- Strukturator, demonstracja,.
Informacja zwrotna: zrozumienie, trudności manualne, pytania.
5. Krawędzie:
- Pazur,
- Rozhartowywanie rys,
- Jak sprawdzić kąty przy pomocy flamastra,
- Ostrzenie najpierw dół potem bok, sprawdzać do ostrzenie flamastrem,
- Zdejmowanie druta,
- Polerowanie.
- Zagniatanie przyrządem ręcznym lub maszynką.
Informacja zwrotna: zrozumienie, trudności manualne, pytania.
5. Jakie Kąty do jakich nart:
- Slalom
- Slalom Gigant ,.
- Narty karvingowe uniwersalne.
- Narty stare proste
Informacja zwrotna: zrozumienie, trudności manualne, pytania.
6. Smarowanie:
- Jakie smary, gruntujący, wykańczający fluory. Przestrzeżenie przed rozpuszczalnikowymi.
- Postępowanie z narta nową fabrycznie.
- Czyszczenie ślizgu mechaniczne? chemiczne?,
- Smarowanie żelazkiem podkładu, dlaczego szmatka,
- Cyklinowanie plastikiem,
- Odkrywanie struktury ,
- Wtapianie drogich smarów wykończeniowych.
- Wykańczające polerowanie
- Szybkie smarowanie pomiędzy przejazdami konkurencji.
- Smarowanie na transport i sezon letni.
Informacja zwrotna: zrozumienie, trudności manualne, pytania.
Szkolenie warsztaty z KUNZMANA zostanie przeprowadzone w Gliwicach przy ul. Jasnogórskiej 14 (siedziba firmy Improsport) w dniach 14,21,27 października 2 godziny od godziny 14.00 z ćwiczeniami. Druga wieczorna Grupa od 18.00 dla tych co pracują. Cena w grupie 4 osób 70zł netto, indywidualne poszerzone 200zł.